TwynstraGudde_60jaa_wit
Werken bij

    Waar wij aan werken

    Met onze adviseurs, managers en opleiders dragen we bij aan duurzame, maatschappelijke veranderingen. Denk aan de energietransitie en de klimaatdoelen, de toekomst van de landbouw, goed onderwijs, passende zorg, oplossingen voor de krapte op de woningmarkt en hoe we het best van A naar B reizen. De uitdagingen zijn groot, maar onze kracht ligt in daadkracht. We laten transities werken.

    Wie we zijn

    Onze adviseurs en managers hebben uiteenlopende expertises en voelen zich verantwoordelijk voor de uitvoering. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze werkwijze.

    ‘De Refugee Talent Hub brengt werkgevers en vluchtelingen dichter bij elkaar.’

    Jasper Oudshoorn, Adviseur Zorg

    Recente vacatures

    Slimme en duurzame mobiliteit

    Inhousedag Stad van de Toekomst

    Ben jij student, starter of professional met minder dan 2 jaar werkervaring en wil je ervaren hoe het is om als adviseur bij TwynstraGudde te werken? Kom dan naar onze Inhousedag 'Stad van de toekomst'. En ervaar zelf hoe jij kunt werken aan verschillende opdrachten zoals 1) het sneller...

    Solliciteer nu
    Zorg

    Medior interim manager Openbaar Bestuur

    Wij geloven dat de huidige uitdagingen in de publieke sector om nieuw leiderschap vragen. Hiervoor is een nieuwe generatie managers nodig. Managers die opgaven behapbaar kunnen maken, die mensen kunnen inspireren en motiveren en die....

    Solliciteer nu

    Interview In gesprek met Meryem Kilic-Karaaslan

    In elke nieuwsbrief stelt een teamlid van TwynstraGudde Interim Management & Executive Search (TGIMES) zich voor. Deze keer is onze directeur Meryem Kilic-Karaaslan aan de beurt.

    Toegevoegd door Meryem Kilic-Karaaslan op Jul 11, 2024 11:06:45 AM

    Wie is Meryem Kilic-Karaaslan?

    Landingspagina-meryem

    'Ik ben Meryem. Ik ben getrouwd met Hasan, we hebben samen twee zoons: Ismail en Tarik. Mijn schoondochter heet Hennie Rumeysa en ik ben oma van twee prachtige kinderen: Rayan (8) en Yaren (2). Tot kort lag mijn focus bij TGIM&ES op interim management oplossingen bij gemeenten. Sinds kort heb ik de directieportefeuille overgenomen van Beata Neerhof en ben ik eindverantwoordelijke voor het geheel.

    Waarom ben jij bij TGIM en wat houdt jou bij TGIM?

    Ik ben bij TGIM gekomen omdat Beata me heeft gevraagd om de gemeentemarkt nieuw leven in te blazen. Ik ben dat gaan doen omdat ik houd van gemeenten. Gemeenten zijn de overheidsslaag waarin ik het meest geloof; ze staan dicht bij de mensen en zijn cruciaal voor hun welvaart en welzijn. Mijn interim-managers dragen bij aan belangrijke transities en opgaven van gemeenten, wat mij voldoening geeft. Met de inzet van onze interim managers geloof ik dat we bijdragen aan sterkere gemeenten. Wat mij bij TGIM houdt, is het geweldige team. We hebben een fantastisch team van partners die actief zijn in interim management en executive search in het maatschappelijk domein, zoals onderwijs, zorg en overheid. Samen dragen we bij aan de executiekracht van organisaties in het publieke domein. En dat kunnen we doen met onze collega’s van de backoffice, zij zijn onze backbone.

    Wat is het laatste dat je hebt gelezen?

    Het laatste boek dat ik heb gelezen is "lied van de profeet." Het gaat over een fictieve situatie in Ierland, waarin een populistische partij aan de macht komt en beetje bij beetje de vrijheden van mensen afpakt. Er ontstaat polarisatie en verharding in de samenleving, en een kliksysteem. Iedereen is verdacht want iedereen kan de ander zijn en onderdeel van de zij ipv de wij. Er ontstaat een burgeroorlog, en in die burgeroorlog komen mensen in korte tijd in een nieuwe werkelijkheid die ze nooit hadden kunnen voorzien. Ik vond in dat boek veel parallellen met de huidige wereldwijde ontwikkelingen, vooral wat betreft populisme en het geleidelijk afbreken van instituten en het afbrokkelen van de geloofwaardigheid van de overheid.

    Hoe ziet jouw ideale werkdag eruit

    Mijn ideale werkdag begint met een kop koffie en het lezen van het FD en NRC en een beetje social media. Mijn ideale werkdag bevat een combinatie van taken: ruimte om mijn taken in rust en reflectie te doen,  bijpraatafspraken met een gemeentesecretaris of een interim-manager. Ik sluit de werkdag het liefst af met een (simpele) zelfgekookte maaltijd, liefst een beetje op tijd, zodat ik op de bank nog wat mails kan wegwerken en de rest van de avond lekker een boek kan lezen.

    Welke kwaliteiten zoek je in een interim-manager?

    In een interim-manager zoek ik iemand die ervaren is, die weet waar hij of zij het over heeft, en sturing kan geven aan grote opgaven met een moderne leiderschapsstijl. Deze persoon moet mensen kunnen verbinden aan de opgave of het doel, en commitment creëren met een gedeeld beeld over de noodzakelijke stappen om te komen tot een hoger niveau. Een ideale interim-manager begrijpt mensen, heeft kennis van verschillende generaties en weet hoe hij of zij mensen zich kan laten stretchen en hun volledige potentieel kan benutten.

    Wat wil je het komende jaar nog bereiken in jouw markt?

    De komende jaren wil ik in mijn markt vooral interim-managers plaatsen op strategische posities binnen gemeentelijke organisaties, waar het werkend krijgen van transities centraal staat. Dit vraagt om een nieuw handelingsperspectief en het afbreken van oude structuren, processen en werkwijzen om ruimte te maken voor het nieuwe. Daarnaast wil ik dat de gemeentemarkt zich ontwikkelt tot een volwassen markt en dat betekent meer uitvragen via warme contacten, zodat ik helemaal niets meer hoef te doen met flextender en mercell achtige omgevingen. Dan kan ik veel meer in de rol van trusted advisor naast mijn opdrachtgevers staan, samen met mijn interim-managers.'