TwynstraGudde_60jaa_wit
Werken bij

    Waar wij aan werken

    Met onze adviseurs, managers en opleiders dragen we bij aan duurzame, maatschappelijke veranderingen. Denk aan de energietransitie en de klimaatdoelen, de toekomst van de landbouw, goed onderwijs, passende zorg, oplossingen voor de krapte op de woningmarkt en hoe we het best van A naar B reizen. De uitdagingen zijn groot, maar onze kracht ligt in daadkracht. We laten transities werken.

    Wie we zijn

    Onze adviseurs en managers hebben uiteenlopende expertises en voelen zich verantwoordelijk voor de uitvoering. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze werkwijze.

    ‘De Refugee Talent Hub brengt werkgevers en vluchtelingen dichter bij elkaar.’

    Jasper Oudshoorn, Adviseur Zorg

    Recente vacatures

    Slimme en duurzame mobiliteit

    Organisatieadviseur Laadinfrastructuur

    Laadinfrastructuur. Waar mobiliteit, logistiek, bouw en energie samenkomen. Het is dé randvoorwaarde om de transitie te maken naar emissieloos vervoer en bouwen. Met als doel om de uitstoot te beperken en om de klimaatdoelen te halen, en zo de wereld voor de volgende generatie goed achter te laten....

    Solliciteer nu
    Zorg

    (Ervaren) Adviseur en Projectmanager Zorghuisvesting

    Wil je werken binnen een dynamisch team waarbij je zowel contact hebt met de publieke als de private sector? Wil je meebouwen aan de verdere uitbreiding van een snelgroeiend team met oog voor een goede werk-privé balans? En heb je affiniteit met bouwrecht, aanbestedingsrecht, ondernemingsrecht of...

    Solliciteer nu

    Leervoorkeuren en denkgewoonten: inzicht in uw eigen leerprofiel

    Wat is mijn manier van leren en ontwikkelen? Hoe kom ik tot goede keuzes in leerinterventies, passend bij een bepaalde doelgroep? Hoe weet ik, als leidinggevende of ontwerper, dat die interventies bijdragen aan de gewenste effecten? Hoe zorgen we ervoor dat mensen zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leren? En hoe organiseer ik het informele leren in organisaties?

     

    Om dit soort vragen te kunnen beantwoorden is er taal nodig. Taal om over leren van gedachten te wisselen, impliciete aannamen te expliciteren en diversiteit inzichtelijke te maken. De Language of Learning is zo’n taal. Samengevat bestaat de Language of Learning uit drie instrumenten: Leervoorkeuren, Denkgewoonten en Leerlandschappen.

    Leervoorkeuren geven je meer inzicht in de manier waarop en de context waarin je graag leert. Maar het kan dus ook inzicht geven in de manier waarop een bepaald team of een bepaalde (functie-)groep leert. Bovendien kan het inzicht geven in de patronen in de organisatie. Hoe leert de organisatie eigenlijk? 

    Denkgewoonten geven je meer zicht in de manier waarop je met het oplossen van vraagstukken omgaat. Ook hier kan gekeken worden naar team en organisatieniveau: is eigenlijk voor deze doelgroep of voor onze organisatie alles wel leerbaar? De achterliggende gedachte is dat bepaalde kwaliteiten een achterkant hebben. Dat die achterkant voor problemen zorgt is logisch, maar het is niet altijd verstandig dit te ontwikkelen. Mensen die héél goed zijn in de analyse van complexe cognitieve vraagstukken, kunnen ook wat méér moeite hebben met het verbinden met anderen. Maar ga je dat verbinden daadwerkelijk ontwikkelen, dan gaat dat ten koste van de scherpte. Mensen kunnen heel goed zijn in het ordenen en wellicht wat minder creatief, maar ga je eigenzinnigheid en creativiteit ontwikkelen, dan gaat dat ook ten koste van het herleidbaar zijn. Onder beide ordeningen liggen leerscans waarmee je op een gemakkelijke manier jouw eigen leerprofiel in kaart brengt. Of waarmee je dus zicht krijgt op het leren van een team of een organisatie. 

    Je kunt de scans downloaden via leerscan.nl

    Meer weten over leren?

    Alle mensen

    Meer weten over leren?

    Alle mensen