TwynstraGudde_60jaa_wit
Werken bij

    Waar wij aan werken

    Met onze adviseurs, managers en opleiders dragen we bij aan duurzame, maatschappelijke veranderingen. Denk aan de energietransitie en de klimaatdoelen, de toekomst van de landbouw, goed onderwijs, passende zorg, oplossingen voor de krapte op de woningmarkt en hoe we het best van A naar B reizen. De uitdagingen zijn groot, maar onze kracht ligt in daadkracht. We laten transities werken.

    Wie we zijn

    Onze adviseurs en managers hebben uiteenlopende expertises en voelen zich verantwoordelijk voor de uitvoering. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze werkwijze.

    ‘De Refugee Talent Hub brengt werkgevers en vluchtelingen dichter bij elkaar.’

    Jasper Oudshoorn, Adviseur Zorg

    Recente vacatures

    directie

    Directiesecretaris

    Heb jij een passie voor bestuurlijke processen, (voorbereiden van) beleid en bedrijfsvoering, juridische zorgvuldigheid en kwaliteitsmanagement? Wil je een cruciale rol spelen in de ondersteuning van directie en de Raad van Commissarissen (RvC) van TwynstraGudde, en bijdragen aan het behalen van...

    Solliciteer nu
    Evaluaties en onderzoek

    Senior onderzoeker Leren in het publieke domein

    Ben jij een ervaren onderzoeker die het publieke domein door en door kent? Wij zoeken iemand die gedreven is door nieuwsgierigheid en met een diepgaande, gedegen aanpak werkt. Als senior bij ons krijg je de kans om richting te geven aan projecten en direct bij te dragen aan de groei van ons team en...

    Solliciteer nu
    Bekijk alle vacatures

    Theater van de kunst

    Ad Gerritsen

    Theater van de kunst

    2001
    Het werk Theater van de kunst is een “echte Gerritsen”. Het schilderij en de bijbehorende houten en bronzen beelden zijn geïnspireerd op een schilderij van een klinische les en demonstratie in het Hôpital de la Salpêtrière, een opvoed- en opvangcentrum voor vrouwelijke psychiatrische patiënten en prostituees in Parijs. Het schilderij toont een aantal heren in collegeopstelling, die van een “wetenschapper” een demonstratie krijgen hoe zij bij een dame een hysterische aanval kunnen opwekken en haar in katzwijm laten vallen. In werkelijkheid was het doorgestoken kaart en acteerde de proefpersoon. Vandaar dan ook de toevoeging van de gordijnen; het is één groot theater. In eerste instantie lijken de mannen de vrouw te beschouwen, maar eigenlijk heeft de vrouw de touwtjes in handen. En wat doet die figuur daar?

    Perspectieven