TwynstraGudde_60jaa_wit
Werken bij

    Waar wij aan werken

    Met onze adviseurs, managers en opleiders dragen we bij aan duurzame, maatschappelijke veranderingen. Denk aan de energietransitie en de klimaatdoelen, de toekomst van de landbouw, goed onderwijs, passende zorg, oplossingen voor de krapte op de woningmarkt en hoe we het best van A naar B reizen. De uitdagingen zijn groot, maar onze kracht ligt in daadkracht. We laten transities werken.

    Wie we zijn

    Onze adviseurs en managers hebben uiteenlopende expertises en voelen zich verantwoordelijk voor de uitvoering. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze werkwijze.

    ‘De Refugee Talent Hub brengt werkgevers en vluchtelingen dichter bij elkaar.’

    Jasper Oudshoorn, Adviseur Zorg

    Recente vacatures

    Slimme en duurzame mobiliteit

    Inhousedag Stad van de Toekomst

    Ben jij student, starter of professional met minder dan 2 jaar werkervaring en wil je ervaren hoe het is om als adviseur bij TwynstraGudde te werken? Kom dan naar onze Inhousedag 'Stad van de toekomst'. En ervaar zelf hoe jij kunt werken aan verschillende opdrachten zoals 1) het sneller...

    Solliciteer nu
    Zorg

    Medior interim manager Openbaar Bestuur

    Wij geloven dat de huidige uitdagingen in de publieke sector om nieuw leiderschap vragen. Hiervoor is een nieuwe generatie managers nodig. Managers die opgaven behapbaar kunnen maken, die mensen kunnen inspireren en motiveren en die....

    Solliciteer nu

    Blog Mijn customer journey hart ging sneller kloppen. In het ziekenhuis!

    Een paar jaar geleden werd Customer Journey onderzoek hot, en iedereen dook er bovenop. Ik ook. We ontwikkelden een prachtige propositie waarin bedrijven moesten speeddaten met hun klanten om zelf hun verhaal horen. 

    Toegevoegd door Majka van Doorn op 4 juni 2018

    Je volgt zo de reis van je klant in plaats van je eigen interne processen. De verkregen inzichten waren geweldig. Maar hoe bruikbaar de inzichten ook waren, negen van de tien keer liepen we toch tegen een muur van interne processen en silo’s op. Het was frustrerend waardoor ik mijn enthousiasme voor Customer Journey onderzoek kwijt raakte. Totdat mijn ouders allebei in het ziekenhuis belandden.

    Kort achter elkaar werden mijn ouders ziek. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Van het ene onderzoek naar het andere. En met elk bezoek werd mijn verbazing groter: Hoe kan het dat in een wereld waarin Coolblue en KLM furore maken met excellente customer experience, de patiënt (én familie) Journey nog zo in de kinderschoenen staat?

    Na elk telefoontje van mijn ouders waarin ze over hun ziekenhuisbezoeken vertelden, begonnen mijn handen meer te jeuken. Om de Patient Journey aan te pakken. Want het kan zó makkelijk zijn.

    Informatie eerst

    Het begint bij de informatievoorziening. Te vaak wisten mijn ouders nog niet wanneer de vervolgafspraak zou zijn. Maar in een wereld waarin voor de patiënt ineens álles onzeker is geworden, kan het simpelweg direct inplannen van alle komende ziekenhuisafspraken al houvast bieden.

    En wat te denken van informatie delen met familieleden? Vroeger op school leerde je bij ‘doorfluistertje’ al dat jouw boodschap aan het einde van de kring een totaal andere was geworden. Toch is dat nog steeds de enige manier waarop patiënten hun naasten kunnen updaten over hun gezondheid. Mijn ouders kwamen net bij de arts uit de stoel, zaten in een rollercoaster van emoties: logisch dat hun verhalen niet uitblonken in eenduidigheid.

    De Patient Journey

    En toen begon mijn Customer Journey hart weer te kloppen. Want ik besefte dat je dit soort inzichten niet boven tafel krijgt met eenvoudige klanttevredenheidonderzoeken, maar alleen als je de patiëntreis van heel dichtbij volgt. Want in dit geval zitten de grote haakjes in de kleinste hoekjes. Die vind je alleen met oprecht geïnteresseerde gesprekken, over de hoop en vrees van patiënten, bij elke stap die zij zetten. Patient Journey onderzoek dus.

    Met mijn ouders gaat het weer beter. Gelukkig lopen ziekenhuizen in Nederland voorop als het om medische expertise gaat. Ik zou ze dolgraag helpen om ook die patient experience te verbeteren.

    Neem contact op met één van onze mensen

    Alle mensen

    Neem contact op met één van onze mensen

    Alle mensen