TwynstraGudde_60jaa_wit
Werken bij

    Waar wij aan werken

    Met onze adviseurs, managers en opleiders dragen we bij aan duurzame, maatschappelijke veranderingen. Denk aan de energietransitie en de klimaatdoelen, de toekomst van de landbouw, goed onderwijs, passende zorg, oplossingen voor de krapte op de woningmarkt en hoe we het best van A naar B reizen. De uitdagingen zijn groot, maar onze kracht ligt in daadkracht. We laten transities werken.

    Wie we zijn

    Onze adviseurs en managers hebben uiteenlopende expertises en voelen zich verantwoordelijk voor de uitvoering. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van onze werkwijze.

    ‘De Refugee Talent Hub brengt werkgevers en vluchtelingen dichter bij elkaar.’

    Jasper Oudshoorn, Adviseur Zorg

    Recente vacatures

    Slimme en duurzame mobiliteit

    Organisatieadviseur Laadinfrastructuur

    Laadinfrastructuur. Waar mobiliteit, logistiek, bouw en energie samenkomen. Het is dé randvoorwaarde om de transitie te maken naar emissieloos vervoer en bouwen. Met als doel om de uitstoot te beperken en om de klimaatdoelen te halen, en zo de wereld voor de volgende generatie goed achter te laten....

    Solliciteer nu
    Zorg

    (Ervaren) Adviseur en Projectmanager Zorghuisvesting

    Wil je werken binnen een dynamisch team waarbij je zowel contact hebt met de publieke als de private sector? Wil je meebouwen aan de verdere uitbreiding van een snelgroeiend team met oog voor een goede werk-privé balans? En heb je affiniteit met bouwrecht, aanbestedingsrecht, ondernemingsrecht of...

    Solliciteer nu

    Hecht Hoofdkantoor Hecht binnen negen maanden grondig gerenoveerd

    Een grondige renovatie van het hoofdkantoor van Hecht in Leiden werd door TwynstraGudde met minimale uitloop en zonder overschrijding van budget in goede banen geleid. Complicerende factor: een tijdsplanning van nauwelijks negen maanden voor de realisatie. 

    Foto: Hecht

    Hecht bestaat uit de GGD, de ambulancedienst, het Zorg- en Veiligheidshuis en de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie en heeft zijn hoofdlocatie aan de Parmentierweg in Leiden. Begin 2021 schreef TwynstraGudde al een strategisch vastgoedplan voor alle kantoorlocaties in de vastgoedportefeuille en deed een haalbaarheidsonderzoek naar verhuizen of renovatie. Er waren flink wat uitdagingen op het gebied van de bestaande situatie en tijdelijke verhuizing.

    Korte doorlooptijd

    Uiteindelijk bleek renovatie van de bestaande hoofdlocatie om meerdere redenen de beste optie. Maar tegelijkertijd was bij deze keuze de korte doorlooptijd een cruciale factor. Door een aflopend huurcontract van een andere locatie moest de renovatie in negen maanden worden uitgevoerd. En dat was gezien de omvang en de complexiteit van het bestaande gebouw op zijn minst een uitdaging. Voorafgaand hadden we op basis van de capaciteitsberekeningen een passend Definitief Ontwerp laten maken (door VVKH architecten). Installatieadviesbureau Huisman en van Muijen heeft in korte tijd het Technische Programma van Eisen opgesteld (TPvE).

    Aanbesteding en subsidieaanvraag begeleid

    TwynstraGudde begeleidde vervolgens de aanbesteding van de aannemer en installateur. We schreven daarvoor een aanbestedingsstrategie en hebben offertes aangevraagd. Bij dit project hebben wij ook de aanvraag van de DUMAVA-subsidie begeleid. Hierdoor hebben we subsidie gekregen voor de drie grootste/belangrijkste verduurzamingsmaatregelen: warmtepomp, ledverlichting en het luchtgordijn. Daardoor ging het pand uiteindelijk naar een A++ energielabel. In de uitvoering waren wij verantwoordelijk voor aansturing van de directievoerder en architect en het kostenmanagement, waarbij we na oplevering trots konden stellen dat het budget niet is overschreden. Ondanks het feit dat we gaandeweg nog onvoorziene zaken en wijzigingen tegenkwamen op gebied van bijvoorbeeld de brandwerende kernen, legionella en toegangscontrole.

    ‘Het was in een korte tijd een intensief traject, waarbij wij het zonder TwynstraGudde niet hadden gered.’
    Jeffrey de la Rambeljé, HR & Facility Manager Hecht

    Inhuizing 

    In de praktijk heeft de renovatie – inclusief voorbereiding en verhuizing - twee jaar geduurd. De uiteindelijke oplevering zou net voor de zomer van 2023 zijn. Er bleek echter toch enige vertraging door restpunten op te treden. De daadwerkelijke inhuizing is daardoor noodgedwongen naar september en oktober verplaatst. Vanaf 1 november 2023 was de Parmentierweg 49 open voor bezoekers.

    190 flexibele werkplekken 

    Hecht heeft nu een modern kantoor, waarbij het gebruik van hout een fijne sfeer creëert. Het gebouw faciliteert hybride en flexibel werken. Dit betekent dat de werkplekken afhankelijk zijn van de activiteiten. Ook is het gebouw transparanter, waardoor medewerkers elkaar gemakkelijker kunnen vinden. Verder zijn er een vernieuwde publieksomgeving, vergaderfaciliteiten, samenwerkplekken, teambelplekken en zo’n 190 flexibele Arbo-werkplekken.

    ‘Het was in een korte tijd een intensief traject, waarbij wij het zonder TwynstraGudde niet hadden gered. Wij hebben een goede indruk van TwynstraGudde en zijn erg tevreden met het eindresultaat, waarbij wij ook zeer content zijn dat we binnen budget zijn gebleven,’ Jeffrey de la Rambeljé, HR & Facility Manager Hecht.

    Waarom TwynstraGudde?

    De professionals van TwynstraGudde waren bij dit relatief korte traject van A tot Z betrokken. In de voorbereiding ging het vooral om de vastgoedstrategie en haalbaarheidsstudie. In het vervolgtraject konden we tijdens het projectmanagement ook onze kennis op het gebied van ontwerp, aanbestedingen, subsidie en kostenmanagement inzetten. Het resultaat zijn tevreden medewerkers en een tevreden opdrachtgever.

    Neem contact op met

    Alle mensen

    Neem contact op met

    Alle mensen